You are looking: Home page > A METHODOLOGICAL BOX > Літній англомовний табір як комфортно-освітнє середовище для виховання та всебічного розвитку дитини

Літній англомовний табір як комфортно-освітнє середовище для виховання та всебічного розвитку дитини

ЛІТНІЙ АНГЛОМОВНИЙ ТАБІР ЯК КОМФОРТНО-ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ВИХОВАННЯ ТА ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ

      Учитывая роль английского языка как языка международного общения, его изучение в наши дни приобретает все большую популярность. Многие лагеря предлагают детский отдых в сочетании с обучением. Английский язык для детей в языковом лагере представлен множеством методик. В статье представлена авторская разработка плана работы летнего англоязычного лагеря отдыха и интерактивных форм занятий. Процесс овладения иностранным языком проходит значительно легче в виде учебной или развивающей игры, участия в небольших сценках или выполнения интересного проекта. Все это обеспечивает благоприятные условия для всестороннего гармоничного развития и формирования подрастающей личности.
Ключевые слова: англоязычный лагерь, интерактивные формы, благоприятные условия, гармоничное развитие, подрастающая личность.
Taking into account the role of English as a language of international communication, its studying acquires greater popularity nowadays. Many camps offer child’s rest in combination with studies. English for children in a language camp is presented with amount of methods. Authorial development of a work plan of English language summer camp and interactive forms of training is presented in the article. The process of foreign language acquisition takes place considerably easier, passes as an educational or developing game, participation in drama activities or implementation of interesting projects. All this provides favourable conditions for all-round harmonic development and formation of a growing personality.
Keywords: English language camp, interactive forms, favourable conditions, harmonic development, a growing personality.


В контексті європейської інтеграції України та наближення нашої держави до європейських стандартів популяризація вивчення іноземних мов є пріоритетним напрямком роботи Міністерства освіти і науки України. Зміни та покращення навчальних програм набувають великого значення та лишаються дуже відповідальним кроком сьогодення.
Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісного навчання дітей мовам є створення літніх мовних таборів. Така форма роботи сприяє розумінню іноземної мови на зовсім іншому рівні, без примусу або тиску. Дуже важливо те, що участь у таких проектах не вимагає від дитини глобальних знань з предмета, діти автоматично отримують можливість спілкуватися з ширшим колом людей, дізнаватись про їх культуру, звичаї, цінності та традиції.
Мета літнього мовного табору – зацікавити дітей вивченням іноземної мови та сприяти подоланню психологічного і мовного бар’єрів.
Завдання літнього мовного табору:
– створити ефективне англомовне середовище для здобуття учнями необхідних мовних навичок;
– поєднати навчання із захоплюючим відпочинком ;
– розширити світогляд учнів через використання «навчання через проекти», як випробуваний засіб мотивації дітей;
– спонукати школярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року;
– сприяти формуванню позитивної мотивації для подальшого удосконалення англійської мови;
– допомогти дітям опанувати навички міжособистісної взаємодії та роботи в колективі.
Робота в таборі включає в себе гармонійне поєднання відпочинку, навчання та спорту з пізнавальною, естетичною, екологічною, оздоровчою діяльністю. Відносини будуються на принципах добровільної участі дітей в різних видах діяльності, у вільному виборі ними занять. Вікторини, конкурси, квести та мовні майстерні є необхідними елементами форм і методів роботи з дітьми в цей період.

План роботи літнього мовного табору відпочинку з денним перебуванням «Навколо світу за 15 днів».

День 1. Camping Outlook. Знайомство та підготовка до відкриття табору.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Nice to meet you». Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності під час перебування в таборі. Формування загонів. Вибір назв та символів загонів. Розучування девізів загонів та гімну табору.
10:00-11:00 – Мовна зарядка (ice-breakers, warm-ups). Час для спілкування.
11:00-13:00 – “We’re great!” Проектна робота. Підготовка до відкриття табірної зміни.

День 2. Opening Party. Відкриття табору.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-9:00 – «Let’s show our talents!». Підготовка до відкриття табірної зміни.
9:00-10:00 – Урочисте відкриття табірної зміни. Презентації загонів.
10:00-12:00 – «Brain games». Робота в загонах.
12:00-13:00 – Рухливі ігри.

День 3. England. Англія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
10:00-11:00 – «Find the treasure». Гра-квест.
11:00-12:00 – Коментований перегляд відео . Англія – країна традицій.
12:00-13:00 – «Королівське частування». Культура чаю та правила етикету.

День 4. Spain. Іспанія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Іспанія полонить з перших хвилин знайомства.» Відео хвилинка. Мовна майстерня.
10:00-12:00 – «Полум’яний танець фламенко».Розучування рухів та постановка виступу.
12:00-13:00 – Барвистий карнавал. Корида. Тореадори по-українськи.

День 5. Brazil. Бразилія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – « Бразилія- топ 10 фактів про країну ». Робота в групах.
10:00-11:00 – «We are the champions». Відкриття спортивних змагань. Виступи команд групи підтримки.
11:00-13:00 – Проведення футбольного матчу між командами загонів.

День 6. Italy. Італія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – Класика читання. «Ромео та Джульєтта». Час для спілкування.
10:00-10:30 – Song time. «’O sole mio». Караоке-клуб.
10:30-12:00 – «Clip makers». Творча майстерня.
12:00-13:00 – «Привіт, Мілан». Показ вбрання «Літо-2017».

День 7. The United States of America (USA). Сполучені штати Америки.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Америка – країна націй та можливостей ».Перегляд та обговорення відео.
10:00-12:00 – Навчальний проект «Across the USA».
12:00-13:00 – Візит до піцерії.

День 8. Canada. Канада.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Pronounciation lab». Вимовляємо правильно.
10:00-12:00 – Постановка казок.
12:00-13:00 – «The magic world of fairy tales». Казкові вистави. Ляльковий театр своїми руками.

День 9. Mexico. Мексика.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Quiz time». Експрес-опитування.
10:00-11:00 – «Знайди кактус». Гра-квест.
11:00-12:00 – Спортивні ігри. Гра в волейбол.
12:00-13:00 – «Movie Time». Перегляд фільму англійською мовою.

День 10. Australia. Австралія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – Мовна майстерня. «Намалюй пейзаж за описом друга». «Знайди пару».
10:00-11:00 – Мімічні ігри. Тварини Австралії.
11:00-13:00 – Бокс по-австралійські (Бій м’якими предметами на нерівній поверхні). Спіймай баланс! Командні ігри.

День 11. Japan. Японія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «It is interesting to know». Інтелектуальні ігри.
10:00-11:30 – Вивчення японської культури. Робота в групах.
11:30-13:00 – Візит до суші-бару.

День 12. France. Франція.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Історія Франції». Віртуальна екскурсія по Парижу.
10:00-12:00 – Проектна робота «Ейфелева вежа».
12:00-13:00 – Рухливі ігри.

День 13. Germany. Німеччина.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Think fast». Мовна майстерня.
10:00-12:00 – German Contest. Конкурс мовознавців.
12:00-13:00 – Відвідування майстер-класу по виготовленню солодощів.

День 14. India. Індія.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «Відкрий Індію» .Перегляд та обговорення відео.
10:00-12:00 – Танцюємо як зірки! Вивчення рухів індійського танцю.
12:00-13:00 – Підготовка до фінального свята.

День 15. The Final Party. Парад країн та націй.
8:00-8:15 – Прийом дітей. Організаційна лінійка.
8:15-8:30 – Ранкова зарядка. Фітнес-тренування.
8:30-10:00 – «The Camp to Remember». Час для спілкування.
10:00-12:00 – «We’ve got the world in our hands!» Закінчення роботи над проектами загонів.
12:00-13:00 – «The Final Party». Урочисте закриття зміни.

Орієнтовний сценарій проведення свята відкриття англомовного табору.

Мета заходу:
– активізувати навички усної мови;
– сприяти естетичному вихованню учнів;
– підтримувати мотивацію до вивчення іноземної мови.

Ведучий 1: Good morning, dear boys and girls!
Ведучий 2: Good morning, dear guests!
Ведучий 1: We open English summer camp, we start a summer fest! (A song “It’s a Beautiful Day (Lyrics))
Ведучий 2: Are you ready for a fantastic show? Meet our team “Happy People”!
Team “Happy People” : Our motto is:
School is out, summer’s in
Let three awesome weeks begin!
Splashing fun in the sun,
English camp has begun!
Keep a smile on your face,
It makes the world a better place!
Discover life, do something big!
Don’t worry, be happy! (Students dance performance, (Bobby McFerrin – Don’t Worry Be Happy)).
Ведучий 1: Good job! And comes the turn for a team “Gods”!
Team “Gods” : Our motto is:
We’re the Gods!
We’re the best!
We’re the smartest
From south to the west!
We’re the joy,
We’re the fire, we’re the wisdom
And greatest desire! (Girls sing a song (Bananarama – Venus )).
Ведучий 1: I see that next days will be active and merry!
Ведучий 2: You’re absolutely right! By the way, this time will be unusual. Our students will travel across the world! Can you imagine? Children are going to visit England, Germany, the USA and many other countries!
Ведучий 1: They say they will learn a lot about the manners and culture, train their body and mind.
Ведучий 2: But there’s one thing that you, kids, should always remember. It doesn’t matter where you’re from and what colour of skin you have, because in this wonderful world we’re the same!
Ведучий 1: Welcome to the English camp! Let’s sing our camp song and move together! (Ведучі починають флешмоб , the song «Hello To All The Children Of The World»)

Мовні та рухливі ігри.

Мета :
• розвинути орієнтування у просторі, увагу;
• покращити навички говоріння та аудіювання;
• розвинути координацію рухів та мовлення дітей ;
• розвинути пізнавальні здібності;
• виховувати взаємоповагу.
Декілька варіантів ігр, які можна використати під час відпочинку чи хвилин релаксації під час занять:
1) Лише скажи «Ні».
” Просто скажи ні” – це гра, яка добре підходить для практики формування питань або просто отримувати задоволення від спілкування .
• Один учень сідає навпроти інших.
• Учні задають питання англійською, відповідь на які повинна бути лише «Так» чи «Ні».
• Якщо учень в центрі відповідає «Ні», його місце займає той, хто поставив запитання.
2) « Фруктовий салат».
Гра допомагає розвинути увагу та швидку реакцію.
• Учні в хаотичному порядку об’єднуються в міні-групи з назвами фруктів (наприклад : Apples, Bananas, Lemons).
• Всі сідають по колу, але одного стільця не вистачає.
• «Зайвий» називає будь-який із фруктів (або декілька різновидів), присутніх у грі, і учні названої групи повинні змінити своє місце.
• Той, хто не встиг і залишився без місця, продовжує гру.
3) «Зниклий стілець».
Ця гра сприяє укріпленню добрих відносин в групі учнів, розвитку довіри.
• Учні об єднаються в групи по 4. Стільці групи розташовано так, що діти мають можливість лягти один одному на коліна (по 4 чол.).
• Через деякий час вчитель по черзі прибирає стільці. Завдання дітей – утриматись якомога довше групою в попередній позі.
4) «Світ зомбі».
• Діти в великій групі ходять по кімнаті в хаотичному порядку. Вони можуть стрибати, бігати та кричати.
• Але раптово вчитель називає одне ім’я і ця людина перетворюється на зомбі (потім поступово ще декілька) .Його завдання- заразити дотиком якомога більше дітей, але можна лише повільно ходити.
• Хто переможе?
5) «Змійка».
• Діти об’єднуються в декілька команд та стають один за одним в «змійку».
• Вчитель зав’язує всім учням очі, крім останніх у змійці.
• В приміщенні в хаотичному порядку розташовано на підлозі кульки, які «змійки» повинні зібрати.
• Остання людина у змійці керує всією «Змією». Бажано не розмовляти, а направляти друзів жестами рук або ніг. Та «змійка», яка зібрала більше всіх кульок – переможець.
6) « Шалений лікар».
Для гри потрібна велика галявина.
• Діти об’єднуються в дві групи ( лікарі та пацієнти).
• Один лікар втратив глузд і почав ловити своїх пацієнтів. Якщо він задіне гравця за якусь частину тіла, пацієнт не може нею шевелити.
• Врятувати їх можуть лише здорові лікарі, якщо, звісно, не потраплять до рук скаженого колеги.
7) «Міни».
В грі беруть участь декілька груп.
• Один із учасників кожної команди лягає на траву і закриває очі.
• Інші в цей час розкладають поруч якісь речі.
• Лежачий відкриває очі і намагається встати так, щоб не задіти розкладене.
• Група підтримки підказує англійською, як вибратись не пошкодженим.
Таким чином, перебуваючи в мовному таборі, діти невимушено використовують свій запас знань, умінь та навичок, бо вони бачать можливість використання ситуації, наданої в грі, в реальному житті, чого не може дати механічне тренування. Різноманітність форм та методів навчання несе в собі елемент раптовості, коли жоден не зможе “відмовчатися”. Все це, безумовно, є рушійним фактором створення комфортно-освітнього середовища для виховання та всебічного розвитку дитини.

ЛІТЕРАТУРА
1. Гонтаровська Н.Б. Принципи розроблення проекту освітнього середовища навчального закладу як передумова розвитку здібної та обдарованої особистості:Рідна шк.-2013. – № 10. – С. 29-33.- Бібліогр.: 9 назв. – укp.
2. ГонтаровськаН.Б. Освітнє середовище як фактор розвитку особистості дитини: монографія; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пробл. виховання. – Д.: Дніпро-VAL, 2010. – 622 c. – (Шк. майбутнього). – укp.
3. І.В.Гавриш, С.В.Кириленко. Теоретичні та інструктивно-методичні матеріали для учасників науково-педагогічного проекту «Інтелект України».– Харків, 2014.
4. Гришкова Р. О. Психолого-педагогiчнi умови особистiсно орiєнтованого вивчення iноземної мови // Наук. записки КМА. – Т. 18. – К., 2000. – С. 35-36.
5. Werner B. A Theory of Motivation for Some Classroom Experiences // Journal of Educational Psychology. –1979. – P. 3-25


Give feedback